E-postmarkedsføring
Via e-postmarkedsføring kan du blant annet sende nyhetsbrev, triggermail, personalisert innhold og budskap spisset mot dine målgrupper.
E-postmarkedsføring er en av de mest kostnadseffektive og fleksible kanalene du kan jobbe med. Med enkle grep kan du sikre jevn rekrutering av nye e-postadresser, noe som gjør at effekten av kanalen øker.
Vi tilbyr ulike tjenestepakker for deg som ønsker å få mer ut av din e-postmarkedsføring.
Hvordan komme i gang med e-postmarkedsføring
Vi starter med en workshop hvor vi sammen med deg ønsker å:
- Avklare formål - Hvordan skal e-postmarkedsføring best tjene dine målsetninger?
- Definere strategi, basert på formål
- Avklare hvordan du skal kommunisere med din målgruppen ved hjelp av e-post
- Se på hvilke muligheter dere har med e-postmarkedsføring – styrker/svakheter
- Finne rett e-postsystem (pris, funksjonalitet, etc)
- Se på hva dere trenger å ha på plass for å komme i gang så raskt som mulig
Implementering av e-postmarkedsføring
Du har klart for deg hva du ønsker å formidle, men trenger en ekstra hjelp for å få det hele gang.
- Vi setter opp e-postsystemet (opprette brukere, tilganger, etc)
- Vi oppretter e-postlister
- Vi Importere e-postadresser (om dette finnes fra før)
- Vi setter opp Analytics-tracking
- Vi designer e-post templates som passer til din bedrifts profil
- Vi setter opp påmeldingsskjema
- Vi setter opp triggereposter på e-postlistene
- Vi opprette påmeldingsside (f.eks. konkurranseside)
- Vi Implementere popup med påmeldingsskjema til nyhetsbrev
Hvordan kan du selv administrere e-postmarkedsføringen din
Vi gir deg opplæring i hvordan du selv kan administrere e-postmarkedsføringen din.
Du vil få praktisk erfaring med hvordan du lager nyhetsbrev, lager design, gjør A/B-tester og analyserer effekten.
- Lær hvordan du selv kan styre e-postmarkedsføringen din
- Send nyhetsbrev – (her starter vi så fort vi har fått inn nok e-postadresser)
- A/B testing
- Test emnelinjer
- Test CallToAction
- Test innholdet
- Lær når er det best å sende nyhetsbrev
Oppfølging av din e-postmarkedsføring
Vi ønsker å være en sparrepartner for våre kunder, og regelmessig oppfølging og rapportering kan bidra til å utvikle strategi og sørge for at din e-postmarkedsføring leverer optimalt.
Med oppfølging har vi som målsetning å:
- Optimalisere markedsaktiviteten
- Holde dere oppdatert på nye produkter og tjenester
- Teste ut flere løsninger
- Se på hvordan vi kan kombinere flere markedskanaler
- Alltid være tilgjengelige til å svare på spørsmål
Er du interessert i e-postmarkedsføring og ønsker å vite mer? Ta kontakt med Petter Stensig, digital markedsfører i Netlab.