E-postmarkedsføring

Via e-postmarkedsføring kan du blant annet sende nyhetsbrev, triggermail, personalisert innhold og budskap spisset mot dine målgrupper.

E-postmarkedsføring er en av de mest kostnadseffektive og fleksible kanalene du kan jobbe med. Med enkle grep kan du sikre jevn rekrutering av nye e-postadresser, noe som gjør at effekten av kanalen øker.

Vi tilbyr ulike tjenestepakker for deg som ønsker å få mer ut av din e-postmarkedsføring. 

Hvordan komme i gang med e-postmarkedsføring

Vi starter med en workshop hvor vi sammen med deg ønsker å:

  • Avklare formål - Hvordan skal e-postmarkedsføring best tjene dine målsetninger?
  • Definere strategi, basert på formål
  • Avklare hvordan du skal kommunisere med din målgruppen ved hjelp av e-post
  • Se på hvilke muligheter dere har med e-postmarkedsføring – styrker/svakheter
  • Finne rett e-postsystem (pris, funksjonalitet, etc)
  • Se på hva dere trenger å ha på plass for å komme i gang så raskt som mulig


Implementering av e-postmarkedsføring

Du har klart for deg hva du ønsker å formidle, men trenger en ekstra hjelp for å få det hele gang.

  • Vi setter opp e-postsystemet (opprette brukere, tilganger, etc)
  • Vi oppretter e-postlister
  • Vi Importere e-postadresser (om dette finnes fra før)
  • Vi setter opp Analytics-tracking
  • Vi designer e-post templates som passer til din bedrifts profil
  • Vi setter opp påmeldingsskjema
  • Vi setter opp triggereposter på e-postlistene
  • Vi opprette påmeldingsside (f.eks. konkurranseside)
  • Vi Implementere popup med påmeldingsskjema til nyhetsbrev

Hvordan kan du selv administrere e-postmarkedsføringen din

Vi gir deg opplæring i hvordan du selv kan administrere e-postmarkedsføringen din.
Du vil få praktisk erfaring med hvordan du lager nyhetsbrev, lager design, gjør A/B-tester og analyserer effekten.

  • Lær hvordan du selv kan styre e-postmarkedsføringen din
  • Send nyhetsbrev – (her starter vi så fort vi har fått inn nok e-postadresser)
  • A/B testing
  • Test emnelinjer
  • Test CallToAction
  • Test innholdet
  • Lær når er det best å sende nyhetsbrev

Oppfølging av din e-postmarkedsføring

Vi ønsker å være en sparrepartner for våre kunder, og regelmessig oppfølging og rapportering kan bidra til å utvikle strategi og sørge for at din e-postmarkedsføring leverer optimalt.

Med oppfølging har vi som målsetning å:

  • Optimalisere markedsaktiviteten
  • Holde dere oppdatert på nye produkter og tjenester
  • Teste ut flere løsninger
  • Se på hvordan vi kan kombinere flere markedskanaler
  • Alltid være tilgjengelige til å svare på spørsmål

Er du interessert i e-postmarkedsføring og ønsker å vite mer? Ta kontakt med Petter Stensig, digital markedsfører i Netlab.