Adwords

Søkemotormarkedsføring bør være del av enhver digital markedsstrategi. Dette er en kanal som sikrer god konvertering på trafikken den genererer.

Med søkemotormarkedsføring har du muligheten til å treffe nye og eksiterende kunder i det øyeblikket de har en klar intensjon om hva de ønsker å oppnå.

Konverter oppsøkende trafikk til kunder på nettsiden din. Treff de i ettertid med tekst- eller displayannonser, og sørg for at du holder på kundeforholdet så lenge som mulig.

Vi kan hjelpe deg med å komme i gang med din egen adWords-konto, eller med å komme videre med en eksisterende konto.

Hvordan komme i gang med AdWords

Vi starter med en workshop hvor vi sammen med dere ønsker å:

  • Avklare formål - hvordan skal Google adWords best tjene dine målsetninger?
  • Definere en strategi, basert på formål.
  • Se på hvilke muligheter dere har med adWords – styrker/svakheter
  • Se på hva vi trenger å ha på plass for å komme i gang så kjapt som mulig
  • Google Analytics
  • adWords-konto
  • Google Tagmanager
  • Google Webmaster Tools

 

Implementering av AdWords

Du har klart for deg hva du ønsker, men trenger en ekstra hjelp for å få det hele gang.

Vi hjelper deg med å:

  • Sette opp Google Analytics
  • Sette opp Google adWords
  • Sette opp Google Webmaster Tools
  • Koble sammen alle kontoer
  • Ordne med tilganger
  • Implementere remarketing pixel
  • Onsite search
  • Sette opp første søkekampanje

Hvordan kan du selv administrere dine AdWords-kampanjer

Vi gir deg opplæring i hvordan du selv kan administrerer dine adWords-kampanjer. Vi viser deg hvordan du kan:

  • sette opp nye kampanjer
  • jobbe med ulike kampanjetyper
  • jobbe med budtyper
  • jobbe med text ads
  • jobbe med display ads
  • jobbe med søkeord

Oppfølging

Vi ønsker å være en sparrepartner for våre kunder, og regelmessig oppfølging og rapportering kan bidra til å utvikle strategi og sørge for at din søkemotormarkedsføring leverer optimalt.

Med oppfølging har vi som målsetning å:

  • Optimalisere markedskanalen
  • Holde dere oppdatert på nye produkter/tjenester
  • Teste ut flere løsninger
  • Se på hvordan vi kan kombinere flere markedskanaler
  • Alltid være tilgjengelige til å svare på spørsmål