Adwords
Søkemotormarkedsføring bør være del av enhver digital markedsstrategi. Dette er en kanal som sikrer god konvertering på trafikken den genererer.
Med søkemotormarkedsføring har du muligheten til å treffe nye og eksiterende kunder i det øyeblikket de har en klar intensjon om hva de ønsker å oppnå.
Konverter oppsøkende trafikk til kunder på nettsiden din. Treff de i ettertid med tekst- eller displayannonser, og sørg for at du holder på kundeforholdet så lenge som mulig.
Vi kan hjelpe deg med å komme i gang med din egen adWords-konto, eller med å komme videre med en eksisterende konto.
Hvordan komme i gang med AdWords
Vi starter med en workshop hvor vi sammen med dere ønsker å:
- Avklare formål - hvordan skal Google adWords best tjene dine målsetninger?
- Definere en strategi, basert på formål.
- Se på hvilke muligheter dere har med adWords – styrker/svakheter
- Se på hva vi trenger å ha på plass for å komme i gang så kjapt som mulig
- Google Analytics
- adWords-konto
- Google Tagmanager
- Google Webmaster Tools
Implementering av AdWords
Du har klart for deg hva du ønsker, men trenger en ekstra hjelp for å få det hele gang.
Vi hjelper deg med å:
- Sette opp Google Analytics
- Sette opp Google adWords
- Sette opp Google Webmaster Tools
- Koble sammen alle kontoer
- Ordne med tilganger
- Implementere remarketing pixel
- Onsite search
- Sette opp første søkekampanje
Hvordan kan du selv administrere dine AdWords-kampanjer
Vi gir deg opplæring i hvordan du selv kan administrerer dine adWords-kampanjer. Vi viser deg hvordan du kan:
- sette opp nye kampanjer
- jobbe med ulike kampanjetyper
- jobbe med budtyper
- jobbe med text ads
- jobbe med display ads
- jobbe med søkeord
Oppfølging
Vi ønsker å være en sparrepartner for våre kunder, og regelmessig oppfølging og rapportering kan bidra til å utvikle strategi og sørge for at din søkemotormarkedsføring leverer optimalt.
Med oppfølging har vi som målsetning å:
- Optimalisere markedskanalen
- Holde dere oppdatert på nye produkter/tjenester
- Teste ut flere løsninger
- Se på hvordan vi kan kombinere flere markedskanaler
- Alltid være tilgjengelige til å svare på spørsmål