Gå til innhold
Søk

Problemet

Å skape en nettside og nettbutikk hvor opplevelsen og merkevarebygging var like viktig som rent salg. 

Løsningen

Brukervennlig nettbutikk som er målrettet mot Beckmanns prioriterte kundegrupper. Det ble gjennomført brukertester på den tiltenkte målgruppen, og vi fikk da testet at merkevaren "Beckmann" kom tydelig frem. 

14% konverteringsrate fra e-postmarkedsføring

Etter lansering av Beckmann.no våren 2015, fokuserte kunden på innsamling av e-postadresser via pop up på sidene. Alle som meldte seg på fikk e-post med tilbud. Av disse hadde vi en konverteringsrate på 14%. Årsaken er relevant innhold til en målgruppe som er i kjøpsmodus. Tallene viser hvorfor segmentering er avgjørende for konvertering!

"Vi ønsket den lokale samarbeidspartneren som vi opplevde som mest kompetente og erfarne på området. Valget falt på Netlab, og vi angret aldri på det. Prosessen ble gjennomført profesjonelt og effektivt, samtidig som det var rom for diskusjon og kreativitet. Det ble ingen søvnløse netter :)"


– MARTIN BECKMANN, Nettbutikksjef

Styrke merkevaren og bygge identitet

Målet i prosjektet var å styrke Beckmann sin merkevare og identitet, og samtidig gi dem mulighet til å selge sine egne produkter gjennom en egen nettbutikk. Gjennom prosessen var det vel så viktig å vise hvem Beckmann er, som det var å lage en brukervennlig nettside som fungerer like bra på alle plattformer. 

la-deg-inspirere

Snakk med de som skal bruke siden

Nettsiden ble brukertestet på målgruppene underveis i prosjektet. Vi fikk testet at nettbutikken fungerte slik den var tenkt, og at nettsiden uttrykket og formidlet det Beckmann ønsket å kommunisere til sine kunder. 

Beckmann har flere målgrupper med ulike behov. Det var derfor viktig å finne testpersoner som representerte alt fra den unge studenten, til de travle småbarnsforeldrene.

Trafikk fordelt i prosent

  • Desktop (33.3)
  • Tablet (20.8)
  • Mobile (45.8)
 

Omsetning per enhet

  • Desktop (42.9)
  • Tablet (23.4)
  • Mobile (33.6)
 

Mobile brukere

Kundene til Beckmann har vist seg å være mobile. Og med god hjelp fra en etablert merkevare, har salget i nettbutikken gått over all forventning. 

Da vi lanserte hadde vi en forventning om at målgruppen ville benytte nettsiden mye via mobil og nettbrett. Å få til en god brukeropplevelse på disse flatene var derfor i fokus gjennom hele prosessen. Tallene viser at omsetningen og trafikken på mobil og nettbrett er langt over hva vi hadde forventet.